Support Centrum

Artikelen: Alle categorieën

Groepen maken op eCommerce!
Op eCommerce kunnen machines in Groepen worden ingedeeld. Dankzij deze Groepen wordt het makkelijk om voor vaste groepen van machines: Andere...
LEES MEER
Beheer van de gastfunctie
eCommerce kan onder andere gebruikt worden voor het bestellen van toner, het indienen van een serviceaanvraag en de status opvragen...
LEES MEER
Registreren op eCommerce
Heeft uw eCommerce al een gebruikersbeheerder? Het gebruiken van het Konica Minolta klantportaal maakt het werken met uw Konica Minolta systemen...
LEES MEER
Tonerniveau van een machine raadplegen
Het tonerniveau in een machine kan via eCommerce worden geraadpleegt wanneer de machine is aangesloten op de CS Remote Care...
LEES MEER

FAQ: Alle categorieën

Als ik inlog op eCommerce dan zijn de machines die ik eerder wel zag nu verdwenen. Hoe kan dit?
eCommerce beschikt over een Gebruikersbeheer functie. Via deze functie is het mogelijk om voor gebruikers van het eCommerce portaal machines wel en niet zichtbaar te maken voor bepaalde gebruikers. Wanneer u een bepaalde machine niet zichtbaar heeft, dan kan het zijn dat de eCommerce beheerder in uw organisatie via de Gebruikersbeheer functie een machine voor u niet zichtbaar heeft gemaakt. Raadpleeg in dat geval de eCommerce beheerder in uw organisatie. Bent u zelf de eCommerce beheerder maar kunt u een bepaalde machine niet vinden dan kunt u contact opnemen met Konica Minolta via 020 658 4141 of via info@konicaminolta.nl
 
Als ik via eCommerce een service aanvraag doe, krijg ik dan feedback op deze aanvraag?
Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u een e-mail met een referentienummer en een bevestiging dat uw aanvraag is ontvangen en in behandeling is genomen.

Deze bevestigingsmail wordt doorgaans gestuurd naar een vast e-mailadres dat u aan ons heeft verstrekt. Als u deze bevestigingsmail nog niet ontvangt of als u de bevestiging voor serviceaanvragen op een ander e-mailadres wilt ontvangen, laat het ons dan weten via info@konicaminolta.nl.
Hoe vertrouwelijk wordt er met mijn gegevens om gegaan?
Konica Minolta bewaart en gebruikt de persoonlijke gegevens alleen voor dat specifieke doel, zoals met de gebruiker overeengekomen. Het gebruik van persoonlijke gegevens voor andere doeleinden is alleen mogelijk voor zover wettelijk toegestaan. Alle gebruikersgegevens worden vertrouwelijk behandeld en zullen slechts aan Konica Minolta medewerkers of derde partijen worden verstrekt voor zover strikt noodzakelijk voor het beoogde doel. De gegevens worden nimmer aan derden verstrekt tenzij Konica Minolta daartoe wettelijk verplicht is.

Uw persoonlijke gegevens ingegeven in eCommerce zijn te beheren via de link ‘Mijn Account’ en vervolgens voor “Profiel bewerken”. Deze gegevens worden alleen gebruikt binnen de eCommerce-applicatie om u toegang te verlenen tot eCommerce. Gebruikersbeheerders van uw organisatie hebben toegang tot uw persoonlijke gegevens, met als doel uw rechten binnen de applicatie te kunnen toewijzen. U heeft de mogelijkheid om bij uw persoonlijke gegevens aan te geven per e-mail informatie van Konica Minolta en van andere gerelateerde bedrijven binnen het concern te willen ontvangen (bv. nieuwsbrieven en uitnodigingen voor webinars). Wanneer u dat aangeeft verwerken wij uw gegevens conform ons privacybeleid. 
 
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hierachter?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u op het inlogscherm kiezen voor 'Wachtwoord vergeten'. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Als dit niet lukt, neem dan contact op met Konica Minolta via telefoonnummer 020 658 4141 of via info@konicaminolta.nl.
Kan ik mijn inlognaam en wachtwoord zelf bepalen/wijzigen?
Gebruik uw e-mailadres als inlognaam. Kies een wachtwoord tijdens aanmelding en wijzig het later indien nodig. Als u uw e-mailadres wijzigt, ontvangt u een bevestigingsmail op het nieuwe adres.
Tijdens de eerste aanmelding vul ik mijn persoonlijke gegevens in. Hoe kan ik eventuele wijzigingen in deze gegevens doorgeven?
Uw persoonlijke gegevens zijn te beheren via de link ‘Mijn Account’ en vervolgens voor “Profiel bewerken”. Deze gegevens worden alleen gebruikt binnen de eCommerce-applicatie om u toegang te verlenen tot eCommerce. Gebruikersbeheerders van uw organisatie hebben toegang tot uw persoonlijke gegevens, met als doel uw rechten binnen de applicatie te kunnen toewijzen.

Wilt u uw bedrijfsgegevens wijzigingen vanwege een verhuizing of wijzigingen aangaande uw factuur dan verzoeken wij u contact op te nemen met Konica Minolta onder het telefoonnummer 020 658 4380 of schriftelijk via operations@konicaminolta.nl. Een medewerker zal u dan verder van dienst zijn.
 
Wat is de status van mijn service aanvraag?

Na het indienen van een serviceaanvraag kunt u de status ervan controleren door in de menubalk te klikken op 'Service aanvragen'. Hier vindt u een overzicht van al uw serviceaanvragen.

U kunt ook in de historie van serviceaanvragen zoeken. Bij het gebruik van de zoekfunctie op datum kunt u tot maximaal 90 dagen terugzoeken per periode.

Op de detailpagina van elke machine is ook de service historie van de machine in te zien. Dit vindt u door te gaan naar "Mijn producten", "Machines", een machine uit de lijst te kiezen en in het detailscherm naar beneden te scrollen tot het tabblad "Service historie".

 

Wat zijn de kosten voor het gebruik van het eCommerce klantenportaal van Konica Minolta?
Het eCommerce klantenportaal van Konica Minolta is kosteloos te gebruiken. Hier kunt u uw bestellingen plaatsen, serviceverzoeken indienen en diverse andere zaken zelf beheren en regelen, zonder extra kosten.

Contactformulier